ART мобілізація. Мамай та Україна мрій
Задум організаторів:
Місцем мобілізації обрано підземний перехід під Європейською площею, кожний вихід якого приводить до знакових місць: Стадіон, НХМУ, Груша, Український дім, Хрещатик… Кожна із стін цього переходу метафорично може бути стіною важливих тем:
— стіна Досягненнь
— стіна Надій
— стіна Пропозицій
— стіна Єдності
— стіна Діалогу
— стіна Медіації
— стіна Мрій
— стіна Незгоди
— стіна Прав
— стіна Свободи
— стіна Відповідальності
— стіна Зруйнований Іллюзій
ДІАНА КАНТЕР:
АНТОН АНТОНЮК:
Повністю питання картини «Козак Мамай» чи «Козак Бандурист» не розкрито. Теорій безліч, але достовірності майже немає.
Ми знаємо достаменно, що ця картина виконувала роль оберегу, бо його образ зображувався на полотнах і стінах хат, на дверях і віконницях, на скринях, кахляних грубах і липових колодах вуликів. Бувало, що й на покутті. Вона (картина) радше нагадувала ікону не стільки християнську, скільки буддійську — на картинах Мамай ніби медитує. На це вказує його поза і примружений погляд, а на деяких навіть пальці складені в мудру.
Мамаями, також, називали кам`яних ідолів, а ім`я його розшифровують як «ніхто, ніяк, без імені, порожнеча». А й справді — героями не народжуються, ними стають, тобто щоб обрести ім`я — його потрібно здобути. Тому Мамай є не просто символом усього тогочасного козацтва, а уроком того, що кожен може стати кимось.
ДАРИНА ЛУЦИШИНА:
За ті кілька днів, що я малювала в рамках проекту #артмобілізація, я почула стільки приємних слів, скільки не почула б і за рік. Перехожі підходили і дякували. Просто так, ні за що. Ми вже так звикли до бруду й потворності, що намагання хоча б трохи їх розбавити сприймаємо як щось незвичне.
А взагалі, в нас, як виявилося, дуже доброзичливі і щедрі люди. І цікаві.
Сподіваюся, графіті не скоро з'являться.
0 коментарів